<< translate for english FRIENDS/LIONS etc...If you Enter Shikari reading this, WE absolutely love you. ♥

Mumford & Sons - Babel RECENZE

3. listopadu 2012 v 20:49 | Admin |  Všechno ostatní
Babel, vřava, zmatek, aneb překlad názvu desky. Na první poslech naprosto běžná nahrávka folk-rockových interpretů, ale časem mi to způsobilo opravdu zmatek, jsou vážně tak v pohodě, nebo je to jenom můj názor?

Kupa chytlavých melodií vesměs podložená kytarovým a banjovým brnkáním s poměrně sympatickými hlasy...A zpěvák opravdu přitlačil na pilu, v některých pasážích chraplákem vyniká. První čtvrthodina alba je naprosto skvostná, bojím se to nazvat právě tím slovem, ale je to tak, je to srdcovka. Zvláště pak I Will Wait, takových písní existuje málo, a mám takový pocit, že od nich už nic lepšího nepřijde, uvidíme.

"...And I will wait, I will wait for you..."

I Will Wait

V některých skladbách jde poznat, jak si pohráli s dynamikou, z piana až do forte. Naopak někde mi to připadalo až podezřele podobné s předchozím albem Sigh No More, což u mě vždycky vyvolá zvláštní Déjà vu, každopádně poslech jednotlivých písní mi způsobuje nostalgické pocity a husí kůži, co je vlastně lepší než projevy takového souznění? "Just promise me, that we'll be alright", jeden řekne, že je to celé o lásce, takže hloupost, obyčejně to říkávám taky, protože většina tuzemských interpretů má texty právě s touto tématikou (důvod, proč vynechávám Lucku Bílou (snad vás to příliš neurazí)), jenže to album mě zaujalo natolik, že jsem předsudek hodila stranou. Možná je Babel dělaný do sychravého podzimu se šálkem čaje.

Babel

"Oh my love, don't fade away..." Druhá půle upustila od drnčení španělek a vsadila na jemné, houpavé melodie právě s dymanikou, nebo i bez.

Below My Feet

Tohle album mě obrovsky překvapilo, po prvním poslechu jsem ho škatulkovala někde k těm "normálním", možná proto, že jednotlivé písně trochu splývaly, a hle, ono se vyklubalo v obrovskou závislost, která nehodlá končit. A jak bývá jaksi zvykem u mých recenzovaných děl, na konec je vždy zařazena pomalá skladba, která odkryje své kouzlo až po dlouhém čase. Babel ve mě zanechá stopy snad napořád, měla jsem z toho fakt dost, 8,5 za to všechno. Desku mohu doporučit všem, kteří nejsou příliš zaobraní ve svém stylu a neholdují přílišnému křiku.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.